Ιταλική γλώσσα

Ένα ιστολόγιο αφιερωμένο στην Ιταλία, στην ιταλική γλώσσα και στην εκμάθηση της...
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

venerdì 19 settembre 2014

Μαθαίνω μόνος μου ιταλικά! (parte seconda)


Βλέπω από τις αναζητήσεις σας ότι αυτό είναι ένα θέμα που "καίει" πολλούς (238 άτομα διάβασαν το συγκεκριμμένο post σε έναν μήνα) όπως είχα γράψει και στο προηγούμενο post  οι καιροί είναι δύσκολοι αφενός, και αφετέρου για κάποιους είναι γοητευτικό να ανακαλύπτουν μόνοι τους μια γλώσσα.
Πέρα από τα link που είχα παραθέσει στο προηγούμενο post και δεν θεωρώ ότι από μόνα τους βοηθούν τόσο έχω να δώσω πολλές συμβουλές γιατί με ρωτάτε σε διάφορα email.

  • Καταρχήν ή πρέπει να προμηθευτώ ένα βιβλίο εκμάθησης ιταλικών (όχι απαραίτητα άνευ διδασκάλου γιατί αυτές οι μέθοδοι για μένα τουλάχιστον είναι λίγο βαρετές), ένα βιβλίο που μου αρέσει καταρχήν ώστε να είναι αποδοτικό, ένα βιβλίο που με κάνει να θέλω να το διαβάσω, να ψάξω τις λέξεις, να εξερευνήσω τα κείμενα του κτλ 
  • Έπειτα θα πρέπει να έχω ένα λεξικό, η μετάφραση του google ή άλλων μηχανών είναι σίγουρα κάτι που δεν συνίσταται, είτε αγοράζω ένα έντυπο (αρκεί να είναι καλό έστω και σε pocket έκδοση) είτε αγοράζω ένα ηλεκτρονικό είτε ψάχνω για ηλεκτρονικά δωρεάν -αναγνωρισμένα- λεξικά.
Τα δύο πιο σημαντικά βήματα έχουν γίνει!
  • Όσο αναφορά την γραμματική, αν έχω την ευχέρεια να αγοράσω μια γραμματική ιταλικών στα ελληνικά (για να είμαι σίγουρος ότι θα την κατανοήσω αφού δεν θα έχω καθηγητή) έχει καλώς διαφορετικά θεωρώ ότι και οι σημειώσεις του blog ή και η αναζήτηση στο ιντερνετ μπορεί να βοηθήσουν ένα μαθητή σε αρχικό επίπεδο.
  • Συνδυάζω τα χόμπι μου, τα πράγματα που μου αρέσουν με τον νέο μου στόχο! Για παράδειγμα αν μου αρέσει η μουσική, τυπώνω στίχους από ιταλικά τραγούδια και προσπαθώ να τα μεταφράσω, προσπαθώ να αναγνωρίσω τα ρήματα του τραγουδιού, τα ουσιαστικά και γενικότερα τα γραμματικά φαινόμενα που γνωρίζω. Αν πάλι μου αρέσει η μαγειρική κάνω το ίδιο με συνταγές αν ακόμα μου αρέσει η τηλεόραση, ίσως να είναι δύσκολο να παρακολουθήσω μια ταινία στην αρχή αλλά μπορώ να βλέπω ιταλικές διαφημίσεις στο youtube, αν μου αρέσει το ποδόσφαιρο διαβάζω τις αθλητικές στήλες στα ιταλικά, ότι καταλαβαίνω και σιγά σιγά θα γίνεται πιο εύκολο. Αν πάλι δεν μου αρέσει τίποτα από όλα αυτά και προτιμώ το διάβασμα, αγοράζω την γραμματική που προσπέρασα στην προηγούμενη βουλίτσα και στρώνομαι στο διάβασμα!!

  • Ακόμα δεν πρέπει να ξεχάσω ότι είναι πολύ σημαντικό να παράγω "λόγο" στην ξένη γλώσσα, είτε γραπτό είτε προφορικό και αυτό είναι το δύσκολο όταν μαθαίνω μόνος μου την ξένη γλώσσα, λύσεις;; προσπαθώ να κρατάω ένα σύντομο ημερολόγιο (καταγραφή της καθημερινότητας μου) στην ξένη γλώσσα (φαίνεται αστείο αλλά βοηθάει) ή προσεγγίζω Ιταλούς που έχουμε κοινά -ίσως- ενδιαφέροντα, μέσω forum, facebook, twitter κτλ.
  •  
  • Προσπαθώ να γράφω εκθέσεις με θέματα που αντλώ από το βιβλίο που αγόρασα, σίγουρα θα έχουν λάθη για αυτό όποιος αποφασίσει να το κάνει όλο αυτό μπορεί να μου τις στέλνει στο προσωπικό μου email.

Αν πάλι όλα αυτά μου φαίνονται βουνό, κλείνω το post και κανονίζω ιδιαίτερο!! Αστειεύομαι, δεν είναι βουνό απλά θέλει καλή οργάνωση, σωστές συμβουλές από ανθρώπους που γνωρίζουν και έχουν την διάθεση να βοηθήσουν, υπομονή και πάνω από όλα όρεξη.




Καλή επιτυχία σε όλους σας και όποιος θέλει οποιαδήποτε βοήθεια μπορέι να μου γράψει!

Φιλικά,
Ιωάννα Καραμαλή

Nessun commento:

Posta un commento